15 Ekim 2013 Salı

FAKÜLTE VE ENSTİTÜLERİN TEŞKİLAT YAPISI

FAKÜLTELERİN TEŞKİLAT YAPISI

Fakülte, yüksek düzeyde eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve yayın yapan; kendisine birimler bağlanabilen yükseköğretim kurumudur.

Fakültelerin Akademik Teşkilatı:

Fakültenin akademik organları, Dekan, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kuruludur.

Dekan, rektörün önereceği, üniversite içinden veya dışından üç profesör arasından Yükseköğretim Kurulunca üç yıl süre ile seçilir. Fakülte Kurulu fakülteye bağlı bölümlerin başkanları ile varsa fakülteye bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden ve diğer akademik personelin kendi aralarından seçtikleri üyelerden oluşurken, Fakülte Yönetim Kurulu’ da dekanın başkanlığında fakülte kurulunun seçeceği üç profesör, iki doçent ve bir yardımcı doçentten teşkil eder.

Fakültelerin İdari Teşkilatı:

Fakülte idari teşkilatı, fakülte sekreteri ile sekreterlik bürosundan ve ihtiyaca göre kurulacak öğrenci işleri, personel, kütüphane, mali işler, yayın ve destek hizmetleri biriminden oluşur. Bir fakültede bu birimlerin kurulmasına ilgili üniversitenin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca karar verilir.

ENSTİTÜLERİN TEŞKİLAT YAPISI

Enstitü, üniversitelerde ve fakültelerde birden fazla benzer ve ilgili bilim dallarında lisans üstü, eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan bir yükseköğretim kurumudur.

Enstitülerin Akademik Teşkilatı:

Enstitünün akademik organları, Müdür, Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kuruludur.

Enstitü Müdürü, üç yıl için ilgili fakülte dekanının önerisi üzerine rektör tarafından atanır.

Enstitü Kurulu, müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve enstitüyü oluşturan ana bilim dalı başkanlarından oluşurken, Enstitü Yönetim Kurulu müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları, müdürce gösterilecek altı aday arasından enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden teşkil eder.

Enstitülerin İdari Teşkilatı:

Enstitü idari teşkilatı, enstitü sekreteri ile sekreterlik bürosundan ve ihtiyaca göre kurulacak öğrenci işleri ve destek hizmetleri biriminden oluşur. Bir enstitüde, bu birimlerin kurulmasına ilgili üniversitenin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca karar verilir.

Enstitü sekreteri ile sekreterlik bürosu ve varsa bağlı birimler, enstitünün idari hizmetlerinin yürütülmesinden sorumludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder