11 Ekim 2013 Cuma

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TEŞKİLATI GENEL YAPISI


Yükseköğretim kurumlarının teşkilat yapısını genel olarak aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz.
Ülkemizde yükseköğretim kurumları dediğimiz zaman genel olarak Yükseköğretim Kurulu, Üniversitelerarası Kurul, Üniversiteler, Fakülteler, Enstitüler ve Yüksekokullar anlaşılmalıdır. Bunlardan yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Üniversitelerarası Kurul üst kuruluşlardır. Buna karşın Üniversiteler, Fakülteler, Enstitüler ve Yüksekokullar ise diğer yükseköğretim kurumlarını oluşturmaktadır.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, Yükseköğretimle ilgili amaç ve ilkeleri belirleyerek, bütün yükseköğretim kurumlarının ve üst kuruluşlarının teşkilatlanma, işleyiş, görev, yetki ve sorumlulukları ile eğitim - öğretim, araştırma ve personel ile ilgili esaslarını düzenlemiştir.
Yükseköğretim üst kuruluşlarında başkana, üniversitelerde rektöre bağlı, merkez yönetim örgütünün başında bir genel sekreter ve hizmetlerin gerekli kıldığı daire başkanları, müdürler, hukuk müşavirleri, uzmanlar ile büro ve iç hizmet görevlerini yapmak üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar ve diğer görevliler bulunur.
Daire başkanlıkları ve müdürlükler üst kuruluşlarda kurulların, üniversitelerde yönetim kurulunun kararı ile genel hükümlere göre kurulur.
Her fakültede, dekana bağlı ve fakülte yönetim örgütünün başında bir fakülte sekreteri, enstitü ve yüksekokullarda ise enstitü veya yüksekokul müdürüne bağlı enstitü veya yüksekokul sekreteri bulunur. Sekretere bağlı büro ve iç hizmet görevlerini yapmak üzere gerekli görüldüğü takdirde, yeteri kadar müdür ve diğer görevliler çalıştırılır. Bunlar arasındaki iş bölümü dekanın veya müdürün onayından sonra uygulanmak üzere ilgili sekreterce yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder