13 Ekim 2013 Pazar

ÜNİVERSİTELERİN TEŞKİLAT YAPISI


Üniversite, bilimsel özerkliğe ve kamu tüzelkişiliğine sahip yüksek düzeyde eğitim - öğretim, bilimsel araştırma,yayın ve danışmanlık yapan; fakülte, enstitü, yüksekokul ve benzeri kuruluş ve birimlerden oluşan yükseköğretim kurumudur.

Üniversitelerin Akademik Teşkilatı:

Üniversitenin akademik organları, Rektör, Senato ve Üniversite Yönetim Kuruludur.

Rektör profesör akademik unvanına sahip kişiler arasından Cumhurbaşkanınca atanır. Senato, rektör yardımcıları, dekanlar ve her fakülteden fakülte kurullarınca üç yıl için seçilecek birer öğretim üyesi ile rektörlüğe bağlı enstitü ve yüksekokul müdürlerinden teşekkül ederken, Üniversite Yönetim Kurulu, rektörün başkanlığında dekanlardan, üniversiteye bağlı değişik öğretim birim ve alanlarını temsil edecek şekilde senatoca dört yıl için seçilecek üç profesörden oluşur.

Üniversitelerin İdari Teşkilatı:

Üniversite İdari Teşkilatı aşağıdaki birimlerden oluşur:

*Genel Sekreterlik,

*İç Denetim Birimi Başkanlığı

* Bilgi İşlem Daire Başkanlığı,

*İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı,

* Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı,

* Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı,

* Personel Daire Başkanlığı,

* Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı,

*Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

*Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı,

*Hukuk Müşavirliği,

*Hastanesi bulunan üniversitelerde Hastane Başmüdürlüğü

Üniversitelerin idari teşkilatında, 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yer verilen komptrolörlük daire başkanlığı ile destek hizmetleri daire başkanlığı yerine, bunların birleşimi ile oluşan İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına yer verilmiştir.

Üniversitelerin idari teşkilatının başında Genel Sekreter bulunur. Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşurken, Genel Sekreter üniversite idari teşkilatının çalışmasından Rektöre karşı sorumludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder