15 Ekim 2013 Salı

YÜKSEKOKULLARIN TEŞKİLAT YAPISI

YÜKSEKOKULLARIN TEŞKİLAT YAPISI

Yüksekokullar, Belirli bir mesleğe yönelik eğitim öğretime ağırlık veren yükseköğretim kurumudur.

Yüksekokulların Akademik Teşkilatı:

Yüksekokulların akademik teşkilatı, Yüksekokul Müdürü, Yüksekokul Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kurulundan oluşmaktadır.

Yüksekokul Müdürü, üç yıl için ilgili fakülte dekanının önerisi üzerine rektör tarafından atanmaktadır.

Yüksekokul Kurulu, müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve okulu oluşturan bölüm veya ana bilim dalı başkanlarından oluşur.

Yüksekokul Yönetim Kurulu ise müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile müdürce gösterilecek altı aday arasından yüksekokul kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden teşkil eder.

Yüksekokulların İdari Teşkilatı:

Yüksekokul İdari teşkilatı, yüksekokul sekreteri ile sekreterlik bürosundan ve ihtiyaca göre kurulacak öğrenci işleri, personel, kütüphane, mali işler ve destek hizmetler biriminden oluşur. Bir yüksekokulda, bu birimlerin kurulmasına, ilgili üniversitenin önerisi üzerine Yükseköğretim Kurulunca karar verilir.

BÖLÜM TEŞKİLAT YAPISI:

Bölüm, amaç, kapsam ve nitelik yönünden bir bütün teşkil eden, birbirini tamamlayan veya birbirine yakın anabilim ve anasanat dallarından oluşan; fakültelerin ve yüksekokulların eğitim - öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama birimini ifade etmektedir.

Bölümün Akademik Teşkilatı:

Bölüm, ilgili bölümün her düzeyde eğitim - öğretim ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumlu Bölüm Başkanı tarafında yönetilir.

Bölümün İdari Teşkilatı:

Bölüm idari teşkilatı bir büro şefinin yönetiminde yeteri kadar personelden oluşur ve Bölüm bürosu, bölümün yazı, evrak ve benzeri işlerini bölüm başkanının emirlerine göre yerine getirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder